Vena 420 to klasyczna łódź motorowa w atrakcyjnej cenie, posiadająca takie atuty, jak bezpieczeństwo, mobilność, dobre parametry oraz funkcjonalność.
Vena 420 to klasyczna łódź motorowa w atrakcyjnej cenie, posiadająca takie atuty, jak bezpieczeństwo, mobilność, dobre parametry oraz funkcjonalność.
Po pierwsze, bezpieczeństwo… Vena 420 to niezatapialna i stabilna motorówka w całości produkowana ręcznie przez wyspecjalizowaną i doświadczoną ekipę. Konstrukcja wykonana w technologii dwupłaszczowej wypełniona jest pianką poliuretanową, która znacząco wpływa na zwiększenie wyporności oraz sztywność kadłuba. Jednocześnie jej przemyślane rozmieszczenie (m. in. pomiędzy burtami oraz pomiędzy dnem a podłogą) uniemożliwia zalanie i zatopienie łodzi. Innymi słowy, w przypadku dostania się wody do środka konstrukcji, pianka nie koliduje z jej swobodnym spływem do pompy zęzowej (w opcji) i wypompowaniem jej na zewnątrz.
Dodatkowo wzmacniamy ją w miejscach szczególnie narażonych na oddziaływanie czynników zewnętrznych, jak na przykład:
– dziób podczas wchodzenia/wychodzenia załogi na pokład;
– pawęż (dostosowana do cięższych silników);
– elementy poszycia, które mogą być narażone na zderzenia z przeróżnymi przeszkodami nawigacyjnymi (np. zatopionymi głazami czy konarami drzew).
Dokładając do tego niewielkie zanurzenie (ok. 35 cm) oraz wysoką zwrotność, oddajemy w Państwa ręce łódź doskonale sprawdzającą się nie tylko na spokojnych, osłoniętych wodach jezior czy zalewu, a także na rodzimych rzekach, charakteryzujących się zmiennym stanem poziomu wód. Dzięki temu, mniej doświadczeni sternicy powinni poradzić sobie z trudnościami mogącymi wystąpić podczas pływania odcinkami o silnym nurcie, niosącymi pływające przeszkody, jak i przy pokonywaniu rzeki przy niskich stanach wody, gdzie musimy lawirować pomiędzy licznymi mieliznami nie umieszczonymi na żadnych mapach.
Po drugie, mobilność… Stosunkowo niewielka waga łodzi (ok. 150 kg) w znaczący sposób usprawnia transport oraz wodowanie jednostki. Również przechowywanie motorówki poza sezonem nie stanowi większego problemu. Zgrabne wymiary (420×170 cm) sprawiają, iż nie zajmuje ona dużo miejsca podczas zimowania, mieszcząc się w garażu czy na małym podwórku / placu.
Po trzecie, dobre parametry… Dzięki prowadzonym przez nas pracom nad optymalizacją geometrii dna stworzyliśmy model nie wymagający mocnych i ciężkich, a co za tym idzie – drogich silników za burtowych.
Do „sprawnego” pływania tą łodzią wystarczy silnik o mocy 15KM. Aczkolwiek, jako minimum zalecamy silnik 20-konny, który z powodzeniem wprowadzi motorówkę w ślizg. Motor o mocy 30KM w zupełności wystarczy do wykorzystania Veny 420 podczas uprawiania sportów wodnych, takich jak chociażby ciągnięcie narciarza. Natomiast, maksymalny, zalecany przez nas silnik montowany w tym modelu powinien posiadać moc 40 KM. Zamontowanie motora o w/w mocy sprawia, że Vena 420 potrafi rozpędzić się nawet do 37 węzłów (ok. 70km/h) zapewniając wiele wrażeń podczas pływania.
Dobre właściwości nautyczne mają wpływ na niskie zużycie paliwa. Spalanie podczas godzinnego pływania łodzią wyposażoną w 30 KM silnik waha się w okolicach 4-5 litrów. A z kolei możliwość zamontowania stacjonarnego zbiornika paliwa (50 litrów) sprawi, iż jedno tankowanie powinno starczyć nam na weekend nad wodą.
Model ten w standardzie wyposażony jest w kompletny i niezawodny układ kierowniczy firmy Teleflex.
Po czwarte, estetyka i funkcjonalność… Atrakcyjny design to niewątpliwie atut Veny 420. Sportowy, agresywny wygląd idealnie współgra z jej parametry. Wersja ‘L’ została dodatkowo wyposażona w tapicerkę wraz z wykładziną nie chłonącą wody, klaskon oraz oświetlenie nawigacyjne, przydatne podczas pływania o zmroku. Dodatkowe akcesoria jeszcze bardziej upiększą ten model, który i tak wyjątkowo ładnie prezentującej się na wodzie. Ponad to, nie ograniczamy swobodnego wyboru klienta poprzez narzucenie mu określonej kolorystyki kadłuba. Kolor łodzi, znacząco wpływający na jej atrakcyjność, można dostosować indywidualnie do gustu kupującego.
Przy wchodzeniu oraz wychodzeniu z łodzi pomocny będzie relingi wokół szyby. Natomiast podczas szybkiego pływania, pasażer może przytrzymać się użytecznego handreling’u. Wszystkie metalowe elementy naszych łodzi wykonane są ze stali nierdzewnej. A specjalna warstwa antypoślizgowa na podłodze kokpitu przydaje się chociażby podczas spiningowania na stojąco.
Przemyślane umiejscowienie foteli przednich oraz konsoli sprawia, że sternik nie ma problemu z ułożeniem nóg, a specjalne gniazdo w którym montowana jest manetka, poza subtelnym wkomponowaniu jej w burtę, eliminuje zaczepianie kolanem o manetkę podczas dodawania gazu. Dodatkowo przednie fotele są obrotowe. Dzięki temu sternik i pasażer mogą prowadzić swobodnie rozmowy z osobami siedzącymi bliżej rufy. Dwie jaskółki i zamykany schowek pomiędzy tylnymi siedzeniami idealnie nadaje się do przechowywania ekwipunku załogi. A wysokiej jakości materiały użyte przy produkcji znacznie ułatwiają utrzymanie łodzi w czystości.
Vena 420 posiada bogate wyposażenie opcjonalne, dzięki czemu klient może nadać jej własny, indywidualny charakter.
Podsumowując… Vena 420 to łódka o uniwersalnym zastosowaniu. Nadająca się zarówno do komfortowego wędkowania, wypoczynku czy podziwiania malowniczych krajobrazów, jak i zabawy na wodzie. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu oraz wzmocnionemu kadłubowi idealnie sprawdzi się zarówno na jeziorach, jak i podczas pływania rzekami, gdzie ze względu na zmienny poziom wód można napotkać liczne przeszkody. Natomiast niska cena wersji ‘standard’ oraz dostosowanie jej do silników o stosunkowo małej mocy daje nabywcy pełnoprawną motorówkę za umiarkowane pieniądze.
Vena 420 oferowana jest w dwóch wersjach: podstawowej, oferującej absolutne minimum potrzebne do pływania oraz w wersji ‘L’, z bogatszym wyposażeniem poprawiającym komfort i bezpieczeństwo sternika oraz załogi.